Ikonskole
Charlotte Weppenaar Pedersen. Kollerødvej 14. 3450 Allerød.
Tlf. 48-141864 hv. 9-10. E-mail:  charlotte@ikonskole.dk

At skrive en Ikon og Jesusbøn, ved Charlotte
På Iyengar yoga skolen & Kursus center, Lyngbygade 8 Silkeborg

(tidligere kirke)

På kurset lærer du at skrive en ikon, og stifte bekendtskab med det tusinde år gamle håndværk.

Ikonbilledet er den ældste kunstart i kristendommen. Ikonen er processen fra mørket til lyset, både indvendig og udvendig. Du vil gennem ikonen mærke en flig af det guddommelige.

I fokus er det mystiske, urbilledet, gentagelsen, fordybelsen, ydmyghed og bøn, i form af inderlighed, stilhed og kærlighedens budskab.

Der vil blive lagt vægt på det meditative og hjertebørn i forberedelsen, som vil hjælpe din hånd til at blive ført af det høje. Under maleprocessen vil du lære at fordybe dig i nærværelsen .

Trinvis indføring og grundlæggende teknikker. Der vil være forskellige motiver at vælge mellem . Jesus Kristus Gudsmoder Maria og Ærkeengle.

Der arbejdes på kridtgrundet træ tavler med æg tempera farver, som vi selv blander, guld og forgyldning med 23,75 karat bladguld. Det hele foregår med fine pensler og sarte strøg. Fordybning i farvesymbolik. Du vil lære hvordan du kan bruge din ikon i din praksis og bøn.

Ved tilmelding modtager du en liste over materialer som du skal medbringe. Bladguld, pigmenter og kridtgrundet plade i størrelsen 27 x 21 cm  er inkluderet i prisen.

Du kan overnatte gratis på centeret. Kontakt da Centret på tlf.: 28 10 83 33

Ingen datoer i 2016

Kursuspris kr. 2800 . min. 4 max 8 deltager .